سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده:
در صورتیکه بیمه شده به علت حوادث و یا بیماری مشمول این بیمه نامه، بیشتر از ۱۰ روز در بیمارستان بستری شود، هزینه سفر یکی از اعضای بلافصل خانواده وی را از کشور محل اقامت بیمه شده که شامل هزینه رفت و برگشت و مخارج اقامت وی می باشد، تامین خواهد گردید.
بازگرداندن جسد متوفی:
در صورت فوت بیمه شده بر اثر حوادث مشمول این بیمه نامه، تمهیدات لازم و هزینه های مورد نیاز جهت بازگردانیدن جسد وی به کشور محل اقامت تأمین خواهد گردید
مساعدت حقوقی:
در صورتیکه بيمه شده به موجب قوانین مدنی كشوری که به آن سفر کرده است و در رابطه با خسارت اتفاقي وارد به شخص ثالث و يا عدم رعايت قوانين و مقررات اجرائي محلي به عنوان يك شهروند ساده تحت تعيب قرار گيرد هزينه هاي دفاع قانونی از وی به استثناء مسئوليت هايي كه ناشي از استفاده، تملک يا نگهداري وسيله نقليه موتوري باشد تا سقف مندرج در بیمه نامه قابل پرداخت است.
سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور:
در صورت مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه بیمه گذار در خارج از کشور، شرکت کمک رسان علاوه بر ارائه اطلاعات لازم مبنی بر مراحل اداری لازم که در مراجع قانونی و مؤسسات محلی برای بدست آوردن مدارک مفقود یا سرقت شده می بایست طی شود، هزینه های جابجائی و صدور المثنی آنها را نیز تا سقف مندرج در بیمه نامه تقبل خواهد نمود.
بازگرداندن کودکانی که بی سرپرست مانده اند:
در صورتیکه که بیمه شده به علت بیماری، فوت و یا انتقال به کشور متبوع، قادر به مراقبت از فرزند زیر ۱۵ سال خود نباشد، هزينه برگشت فرزند بيمه شده به ايران تحت نظارت يك فرد بزرگسال قابل پرداخت خواهد بود.
ارسال پیام ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری:
مسئولیت ارسال پیام های اضطراری بیمه شده در ارتباط با حوادث مشمول این بیمه نامه بر عهده بیمه گر بوده و به تقاضای بیمه شده، اطلاعات پایه درباره مراجع درمانی نظیر نام پزشکان، متخصصین، دندانپزشکان یا پیراپزشکان نزدیک به محل، نشانی بیمارستان ها، مراکز پزشکی، داروخانه ها و آمبولانس ها را به استثناء مراکز تشخیص پزشکی در اختیار بیمه شده قرار خواهد گرفت.
بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده:
در صورتی که بیمه شده به دلیل فوت ناگهانی یکی از اعضای نزدیک خانواده خود(تا بستگان درجه دوم) ناچار به توقف سفر گردد و چنانچه بیمه شده امکان بازگشت با وسیله شخصی خود و یا وسیله ای که برا ی سفر اجاره شده است نباشد، هزینه سفر او به کشور محل اقامت قابل پرداخت خواهد بود.
خدمات مربوط به تاخیر در ورود چمدان ها :
در صورتی که بار تحویل داده بیمه شده به خط هوایی در زمان ورود به کشور مقصد مسافر به وی تحویل داده نشود، هزینه های خرید لوازم و مواد بهداشتی ضروری تا سقف مندرج در بیمه نامه قابل پرداخت خواهد بود.
خدمات مربوط به تأخیر در پرواز هواپیما:
در صورتیکه وسیله نقلیه عمومی مورد استفاده بیمه گذار حداقل ۶ ساعت تأخیر داشته باشد، هزینه های اضافی تقبل شده به دلیل این تأخیر (از قبیل هزینه های حمل و نقل، اقامت در هتل و همچنین خوراک) تا سقف های مندرج در بیمه نامه را به وی جبران خواهد نمود.
نکات مهم :
بيمه نامه مسافرتی از تاريخ خروج بيمه شده از مرز های کشور ايران و فقط
براي سفرهايي كه مدت آنها بیشتر از ۹۲ روز (سه ماه) متوالي نباشد معتبر
است، مگر اين كه مدت بیمه نامه خریداری شده کمتر از ۹۲ روز باشد. بيمه شده
مي تواند در مدت اعتبار بيمه نامه به دفعات به خارج از کشور ایران سفر
نمايد.
اعتبار این بیمه نامه از زمان خروج از کشور (ایران) آغاز می گردد.
در صورت پایان اعتبار بیمه نامه در طول سفر، تمدید آن مقدور نمی باشد.
در صورت عدم استفاده از بیمه نامه (به شرط عدم دریافت ویزا و ممهور نشدن
ویزا به مهر خروج از تاریخ صدور بیمه نامه) تا ۶ ماه پس از تاریخ صدور می
توانید صرفاً با مراجعه به واحد صادر کننده نسبت به فسخ آن اقدام نمائید.
بدیهی است، آوردن اصل بیمه نامه و گذرنامه، در هنگام ابطال الزامی می باشد.
پرداخت خسارت و ارائه سرویس :
بلافاصله پس از وقوع حادثه و یا نیاز به خدمات کمک رسانی، حداکثر ظرف مدت
۱۶۸ ساعت ( ۷ روز) با شرکت کمک رسان و با شماره های مندرج بر روی بیمه نامه
تماس گرفته، نام کامل خود، شماره بیمه نامه، تلفن و نشانی محل قابل تماس و
شرح مختصری از مشکل پیش آمده را گزارش فرمائید.
در صورتی که قبلاً اقدام به استفاده از خدمات درمانی نموده اید، شرکت کمک رسان از جزئیات آن و محل ارائه خدمات مذکور را آگاه سازید